Előléptetés

Előléptetés

RSS   AUDMAX   2019-08-04 23:01   2019-08-05 15:10

 

 

Ki ne vágyna rá, hogy egyszer a főnöke leültesse és azt mondja: „Gratulálok, téged tartalak a legalkalmasabbnak a feladatra.” Nyilván mindenki örül, bár az igazsághoz hozzá tartozik, hogy ez nagyobb felelősséggel is jár, komolyabban kell vennünk a dolgokat, ráadásul már nem mászkálhatunk le csak úgy cigizgetni a kollégákkal, hiszen példát kell mutatnunk.

 

 

Véleményem szerint ilyesmi bizonyos termékekkel és termékcsoportokkal is megtörténhet, ugyanis a Tascam hangkártyái eddig meglehetősen korlátozottan kezeltek digitális bejáratokat, egyedül az US-20X20 volt képes ADAT, vagy S/MUX kapcsolatra. Idén tavasszal azonban megjelentek a „Series” hangkártyák, melyeken már van ADAT bejárat, de házon belül nem volt hozzá megfelelő előfok. Eddig.

A Series 8P Dyna hivatott ugyanis pótolni az űrt, amit a Series hangkártyák hagytak. Végre van 8 csatornás, digitális kijárattal rendelkező előfok a palettán, ami így már komoly szettet eredményez a 102i vagy a 208i együttes használatával. A 8 mikrofon előfok mindegyike szimmetrikus XLR/JACK kombóval van szerelve, a jelszint illesztés pedig vonali és mikrofon szintet tesz lehetővé. A 8 csatlakozóból egyébként kettő az előlapon található, annyi különbséggel, hogy a fokozat elfogad nagyimpedanciás illesztést, például gitárt is. Ami azonban különlegessé teszi a 8 csatornát – a külön kapcsolható fantomtáp mellett -, hogy mindegyiken van lehetőségünk egy analóg kompresszor használatára, így a Dyna név is értelmet nyer a típusszámban. Visszatérve az előfokokra a Tascam saját HDIA típusával szembesülünk, melynek adatai igencsak figyelemreméltók: 116 dB dinamika, -127 dBu jel-zaj viszonnyal. Végeztünk a befelé küldött jellel, nézzünk át a túloldalra, vagyis a készülék árnyékosabbik, hátsó oldalára.

Minden bemenethez tartozik vonalszintű, szimmetrikus JACK kijárat, de akár 25-pines D-SUB-on (Tascam szabvány) is levehetjük a csatornánkénti erősített, kompresszált jelet. Ahogyan az ilyen eszközöknél megszoktuk, kapunk WORD CLOCK csatlakozást is a szinkronhoz és persze ne feledkezzünk meg a lényegről, az ADAT és/vagy S/MUX csatlakozásokról (A és B) sem.

 

 

Amennyiben 44.1 (48) kHz-en dolgozunk, mindkét optikai csatlakozó ugyan azt a 8 csatornát képes továbbítani, jó opciót kínálva a redundáns rendszerekhez, ha azonban ennél nagyobb felbontást szeretnénk elérni, megoszlik a jelfolyam a két csatlakozó között. 88.2 (96) kHz-en már csak mindkét csatlakozó használatával tudjuk megosztva rögzíteni a 8 sávot, ha pedig még feljebb megyünk, 192 kHz-re, akkor a 8 csatorna már el is feleződik, így 4 sáv oszlik meg a két optikai kijáraton. Ez persze nem az eszköz, hanem a szabvány limitációja.

Az 1U magas, a Series családba színben is kiválóan illeszkedő készülék természetesen önmagában, számítógépes környezet nélkül is jól használható sokféle kimenetei okán, de a legjobban a stúdióban érzi magát, akár többedmagával is. A címben foglaltak értelmében pedig nyugodtan kijelenthetjük, ez egy valódi előléptetés a Series eszközöknek, ezért magam és az ipar nevében is: Gratulálunk!

Gergics Attila
www.audmax.hu

 

 

 

Vissza a Hírek oldalra »


Képviselt gyártók, márkák

Az AUDMAX által képviselt kiemelt márkák, gyártók - ABC sorrendben. Bővebben...

Allen&Heath Appsys ProAudio Audiopole AudioPressBox Audio-Technica Avalon-Design Avid B&C Speakers DiGiGrid DirectOut Technologies Genelec GLAB Guitar Laboratory Green Hippo ITC INOUT Communication Systems Korg L'Acoustics Linea Research Panphonics Roland Professional AV Symetrix Tascam Trevis Audio Lab Vox Waves Williams Sound
HANOSZ
Az Audmax Kft. a HANOSZ tagja.
A Hangszeresek Országos Szövetségének fő célja az aktív zenélés társadalmi elfogadottságának növelése és támogatása.
Széchenyi 2020