Űtős mikrofonok - Mogyoró Kornél

Űtős mikrofonok - Mogyoró Kornél

RSS   AUDMAX   2020-10-14 18:33

 

 

Ebben a cikkben egy interjút olvashattok, amit Mogyoró Kornéllal készítettem. Kornél Magyarországon, (és nemzetközileg is) korunk egyik méltán elismert professzionális ütő hangszeres zenésze, aki az Audio-Technica termékekben találta meg azt, amit oly régóta keresett.

 

 

Hogyan kerültél kapcsolatba a zenével?


9 évesen kezdtem zenélni autodidakta módon. Mindig néztem, ahogy a bátyám gyakorol, és néha megengedte, hogy én is beszálljak mellé egyszerű ritmusokkal, én pedig már akkor eldöntöttem, hogy ütőhangszeres (és nem ’csak’ dobos) szeretnék lenni. Az internet elterjedésével megismerkedtem a nagyvilág végtelen mennyiségű ütőhangszerével, és ezáltal egészen új lehetőségek, és irányok tűntek fel a láthatáron.
Mi volt az első tapasztalatod perkásként a színpadon?
Kezdetben az ütősök rendszerint nem hallatszottak, vagy nem a helyükön voltak a hangképben, és ez sok vita forrása volt a hangtechnikusokkal, mivel akkoriban sokan nem ismertek különböző egzotikus hangkeltő eszközöket, így kezelni sem tudták őket. Természetesen, mivel én napi több órán át hallottam a hangjukat gyakorlás közben, pontosan tudtam melyik mikor, hol és hogyan szólal meg. Ezt a tudást persze nem lehetett elvárni azoktól, akik csak párszor, vagy éppen először hallották életükben.


Hogyan jutottál el te magad az Audio-Technica mikrofonokig?


Amikor elkezdtem mikrofon megoldásokat keresni, ugyanazokba a problémákba ütköztem, mint oly sok hangmérnök előttem. Ezeknek a hangszereknek a valódi megszólalását egy mikrofon sem adta vissza úgy, ahogy akusztikus környezetben valójában hangzanak. Ekkor még inkább belemélyedtem a mikrofonok közötti különbségekbe és újraértékeltem azok fontosságát. Sokadik próbálkozásra a kezembe akadt az első Audio-Technica mikrofon, ami az Artist Elite széria AE3000 modellje volt. Ezzel a handpanem egy egészen új hangszerré vált a színpadon. Végre meghallottam azt, amit szerettem volna kihozni ennek a varázslatos hangszernek a kihangosított zenében elképzelt szerepéből. Onnantól kezdve, amelyik AT mikrofont csak kipróbáltam, mindegyik tökéletes volt valamire. Tulajdonképpen az össze használható nagyon sok területen, de mindegyiknek megvan a tökéletes felhasználási köre, és egy se volt, amivel problémám lett volna. Mostanra a teljes mikrofonparkom Audio-Technica eszközökből áll, és maradéktalanul elégedett vagyok velük.

 


Mikrofonokon kívül más Audio-Technica termékeket is használsz?
Egy ATH-E70-es fülmonitort is használok, ami az ’életemet’ mentette meg, tudni illik nem olyan régen nagyjából 3 hónapra „elszállt” a hallásom a hangos színpadi zenéléstől. 20 évig Trevis monitorládát használtam, amivel tökéletesen meg voltam -és vagyok most is- elégedve, de a hangos színpadi körülmények teljesen kikészítették a füleimet. Ekkor kezdtem el az Audio-Technica E70-es fülmonitorát használni, amivel megtapasztaltam a színpadon kapott stúdió minőséget, ami egy egészen új világot nyitott meg előttem.
Úgy érzem megtaláltam az ideális eszközparkot, amivel maximálisan átadhatom az embereknek azt az örömöt, amit a zenélés jelent nekem.


Hunyad Attila
Audmax

 

 

 

Vissza a Hírek oldalra »


Képviselt gyártók, márkák

Az AUDMAX által képviselt kiemelt márkák, gyártók - ABC sorrendben. Bővebben...

Allen&Heath Appsys ProAudio Audiopole AudioPressBox Audio-Technica Avalon-Design Avid B&C Speakers DiGiGrid DirectOut Technologies Genelec GLAB Guitar Laboratory Green Hippo ITC INOUT Communication Systems Korg L'Acoustics Linea Research Panphonics Roland Professional AV Symetrix Tascam Trevis Audio Lab Vox Waves Williams Sound
HANOSZ
Az Audmax Kft. a HANOSZ tagja.
A Hangszeresek Országos Szövetségének fő célja az aktív zenélés társadalmi elfogadottságának növelése és támogatása.
Széchenyi 2020